Het einde komt in zicht - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marieke - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marieke - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Juni 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

3 Maanden later.. Ik ben heel goed in reisverslagen bijhouden!
Mijn werkstage komt eind volgende week al ten einde, en ik heb alleen een begin verslag gemaakt.. Goed bezig!

De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen. Het komen en gaan van nieuwe patiënten (wat ik nog altijd raar vind klinken) en verschillende ontwikkelingen binnen onze groep van interns.

Zo is er iemand na 2 dagen al weggegaan en is er zelfs iemand ontslagen. Ja vraag me niet hoe, maar volgens mij moet je het wel redelijk bont maken wil je hier ontslagen worden als intern. We zijn namelijk keihard nodig!

Ik heb een erg breed scala gezien aan aandoeningen bij kinderen in verschillende leeftijdsklassen. Heel veel geleerd over nieuwe aandoeningen, andere therapiën bij verschillende therapeuten, wat naar mijn idee het beste is van de internship hier. Ik weet nu beter wat ik wil en niet wil in mijn werkende leven als therapeut; dat is, vooral voor mij, een van de belangrijkste leerpunten!

In de enkele vrije momenten die we hier hadden, hebben we veel van het eiland gezien en ben ik naar Klein Curacao en Aruba geweest. Je kunt het slechter treffen.

Het samenleven met in het begin volkomen vreemdelingen is wel een aparte gewaarwording. Gelukkig heb ik hier een aantal zeer goede nieuwe vrienden gemaakt die ik waarschijnlijk nog wel vaker ga zien!

Vorige week heb ik het grootste deel van mijn interngroep al uit moeten zwaaien en nieuwe interns verwelkomt. Mijn einde hier komt nu wel akelig dichtbij.
Toch vind ik het niet heel erg om weer terug te gaan. Ik heb gezien, gedaan en geleerd wat ik graag wilde en ik ben ontzettend blij dat ik het heb gedaan!! Ondanks dat dit weer de nodige onzekerheden met zich meebrengt.
Wat ga ik doen als ik weer terug kom in Nederland? Wat ga ik qua werk doen? Ga ik weer verder leren? En wat dan?
Allemaal vragen die ik in de nabije toekomst beantwoord ga krijgen...
Spannend!

Al met al een goede tijd hier gehad..

Dushi Bida!

Ayo Dushi's!

Xxxxx Marieke

  • 28 Juni 2016 - 12:37

    Gerrie H:

    Hallo Marieke,

    Fijn dat je zoveel hebt geleerd. Geniet deze laatste dagen nog maar volop en voor volgende week een goede terugreis.

    Lieve groetjes, Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1030
Totaal aantal bezoekers 9690

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 04 Juli 2016

Curaçao!

23 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Indonesië en Australië!

Landen bezocht: