Part 2 - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu Part 2 - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu

Part 2

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Juni 2013 | Australië, Magnetic Island

Hi there! Back again!

Als jullie soms denken: heeft ze tijd over ofzo? Dan klopt dat, want vandaag hebben we voor onszelf weer even een semi- chill dagje ingepland. Of nouja ingepland, wij doen tegenwoordig niet echt meer aan plannen, maar het kwam zo uit!

Anyway,
17-6 zijn we naar nog één platypuss park geweest in Atherton. Hier was het weer net zo druk bevolkt als bij het andere viewpoint, we begonnen al bijna te geloven dat platypusses een mythe waren. We reden verder naar Malanda en zijn onderweg gestopt bij Lake Eucham, waar we een walking track van 3 km om het meer zouden maken. Na zo’n 50 meter kwamen we bij een drijvend platform aan, waar we gingen kijken of we turtles konden spotten. Hier scheen het zonnetje. Aangezien we keihard bevroren waren die nacht, verwarmde het zonnetje ons lekker. Vestje kon uit, lange broek kon uit, shirt kon uit: Uiteindelijk lagen we in ons ondergoed te zonnen, haha! Of er nog iets van wandelen is gekomen? Uhhhhh, dat niet echt! We zijn wel heerlijk verbrand overigens!
De volgende dag hebben we nog één keer een platypuss park bezocht. We kregen hier de uitleg dat we zeker niet stil moesten zijn als we een platypuss wilde spotten; anders zouden we te veel op een roofdier lijken. Ach. We hadden niet veel te verliezen, right? Wij dus vrolijk pratend en zingend op platypuss spot toch geweest. En met succes: Ik heb er 5 gezien!
Hierna hebben we een deel van de Fall Circuit gedaan; verschillende watervallen op onze route richting Innisfail. We hebben gezwommen in de Millaa Millaa Falls, want zeg nou zelf: hoe vaak zwem je nou bij een waterval? Hierna hebben we nog de Zillie Falls, Elinjaa Falls en Mungalli Falls bezocht. Die avond hebben we bij een self-registration camping gestaan in een National Park: Veel goedkoper en veel meer ‘een met de natuur’ (Haha, dat zegt een anti kampeerder ja).
21-6 Zijn we naar Crawfords Lookout gereden, wat zo’n 20 meter van de camping af bleek te zijn. Stelde niet zo gek veel voor, maargoed, er was ook een walking track naar een uitkijkpunt over een of andere rivier. Die liepen we ‘all the way down’, waardoor we al gauw bedachten dat we dit straks weer ‘all the way upp’ moesten lopen. Fantastisch. Het uitzicht over de rivier (waarvan ik de naam overigens niet meer weet) wat mooi en –niet geheel onbelangrijk- de zon scheen!
Hierna zijn we doorgereden naar Kurrimine Beack, waarvan we dachten dat het wel leuk zou zijn. Na het eten, we hadden onze laatste hap nog niet op, of er werd op de deur van onze campervan geklopt. Ik zag niet wie er voor de deur stonden, want Renée zat dichter bij de deur. Ik hoorde een jongen vragen of we wat mee gingen drinken bij de pub. Ik stemde gelijk in, want ja: wat moeten we nou een hele avond in een campervan (aangezien er geen campkitchen was)? Terwijl we naar de pub liepen nam ik de types even in me op: twee soort van cowboys, maar niet de knappe versie van een cowboy. Het waren nog een beetje jongetjes vond ik, maargoed. Bij de pub hebben we lekker de drankjes voor ons laten betalen, want zo stoer waren ze dan wel weer ;-) Na een tijdje werd er gevraagd of we een vriend hadden. Hier konden we makkelijk overheen praten. Na een tijdje zijn we gaan poolen, waarbij Renée en ik beide fantastisch waren. We zaten overigens niet in hetzelfde team. Eenmaal terug bij de campervan werd ons gevraagd of we nog wat bij hun kwamen drinken. Sure. Hier bleek de vader van een van de twee gasten te slapen, haha! Maargoed, na een tijdje kwam er weinig uit beide cowboys en ik moest naar de wc, dus we zijn er tussenuit gesneakt. Toen ik terugkwam van de wc zag ik 1 van de cowboys naar onze campervan lopen, dus ben maar wat sneller gaan lopen. Kwam die gast dus vragen of we een vriend hadden. In zijn geval hadden we die ja. Of het serieus was. Uhh ja! Of we nog wat zochten voor de nacht... Uhhh NOT REALLY. Hahahhaha het was zo grappig dat uitgerekend deze gasten hierom kwamen vragen! Echt fantastisch.
De volgende dag hebben we de cowboys weer verlaten en zijn we verder gereden naar Mission Beach. Was ook al zoveel te doen! Wel een heerlijke beach walk gedaan en doorgereden naar South Mission Beach. Hier hebben we een hele hoop kangeroos en walibies gezien in tuinen en wijken, alsof het niets was. Super leuk! De volgende dag wilden we de Kennedy Walking Track doen, een 7 km lange walking track langs de kust. Bleek die gesloten te zijn! Hallo?! We hebben dus maar wat kleine walking trackjes gedaan en zijn hierna verder gereden naar Tully. Bij Tully wilde we een Extreme Raft tour boeken. Dit bleek erg moeilijk voor de dame achter de counter; wat een chaoot was dat zeg! Ze sprak ook met zo’n moeilijk accent dat ik er maar weinig van begreep. Daarnaast deed ze net alsof wij er maar niks van snapten, maar dat was duidelijk niet het geval. Maargoed, 2 uur later en een camping permit en een raft tour verder waren we eindelijk klaar.
22-6 Zouden we gaan raften. Wij liepen rond 9.20 naar de afgesproken plek om te worden opgehaald. Maar het busje kwam maar niet en kwam maar niet. Net toen we het hadden opgegeven kwam het busje toch nog aanzetten(10.10). Maargoed.
Wij zaten in een team met 4 andere gasten: Lewis, Michel, Paul en Tyler. Helaas geen hotties, a.ka bananenjongens (die we de dag ervoor hadden gespot bij de bananenvelden: Denk: Jillz mannen), maarja, het waren dan ook geen aussies! Nadat we onze supersexy wetsuit shirts, zwemvesten en helmen op en aan hadden konden we gaan. Hier kregen we wat uitleg over het raften. Hierna konden we vrij snel gaan. Ik kan zegggen dat het raften echt super was! Veel stroomversnellingen en watervalletjes, wat ervoor zorgde dat we echt wat moesten doen! We hebben een slide van een 4 meter hoge waterval gemaakt in een diepe pool, gezwommen in stroomversnellingen en zijn gekapzeist en zo in het water beland. Ja, het was echt awesome! Kan iedereen aanraden om meteen voor extreme raften te gaan, want iedereen die kan zwemmen kan dit! Echt weer een superleuke dag gehad! Eigenlijk is elke dag die we hier hebben super leuk!
23-3 Zijn we verder gereden naar Townsville. Voorbereid als we altijd zijn, wisten we tot op het moment dat we in Townsville waren niet wat we gingen doen. Uiteindelijk is dat Castle Hill geworden, een uitzichtpunt over heel Townsville en Magnetic Island. Hierna zijn we naar The Strand geweest. Je raad het al: het strand. Nederlandse invloeden? Helaas was het niet echt strandweer, maar we hebben wel lekker over de boulevard gelopen.
24-6 Hadden we weer een chill dagje. Lekker op het strand gelegen en wat gewinkeld, zonder wat te kopen, want op de boulevard hebben ze nauwelijks winkels.. Ze houden rekening met het feit dat ik anders wel erg rood kom te staan!
Gisteren 25-6 zijn we ’s ochtends met de ferry naar Magnetic Island gegaan. We hebben onze campervan achtergelaten op de parkeerplaats in Townsville: beter is ie nog heel als we terugkomen! Bij aankomst hebben we een dagpas geregeld bij de bus en zijn naar ons hostel gegaan voor de aankomende twee nachten. We hebben snorkels gehired en wilde naar Arthurs Bay en Florence Bay. Dit schenen de twee mooiste baaien te zijn om te snorkelen. We konden dit, volgens de vrouw achter de balie het best bereiken via de Forts Walk. Wij hier dus uitgestrapt met de bus en begonnen aan de walk. We kwamen echter niet heel dicht bij het strand! Wij dus die hele walk gedaan, kwamen we erachter dat we beter eerst de bordjes hadden kunnen lezen: hier stond namelijk letterlijk op aangegeven waar we heen moesten.
Na 2 uur lopen en zo’n 3000 kCal te hebben verbrand, hebben we Florence Bay gevonden. Hier hebben we gesnorkeld en een schildpad, rog (Marieke) en haai (Renée) gespot! Super nice! Het koraal was alleen wel echt beschadigd, dus dat was wel jammer. Maargoed, nog meer wildlife dus!
Arthur Bay hebben we nooit kunnen bereiken, alleen van een afstand kunnen zien. Geen idee hoe mensen daar kunnen komen hoor, maar ons pad werd versperd door een hele hoop bomen en water. Helaas ook geen koala’s in het wild gespot, hier schijnt namelijk wel de hoogste populatie van koala’s te zijn in het wild.
Vanmorgen hadden we een Champagne Breakfast met een wildlife show. Een lopend buffet met guave champagne en dus wildlife! Een kleine crocodile, slang, kakatoe’s, heel leuk!
Hierna hebben we om 10.00 een wildlife tour gehad. Met als hoogte punt: een koala vast houden! SUPERLEUK! Hoe schattig zijn die wezentjes! Je moest wel stil blijven staan, anders zou de koala omhoog gaan klimmen en deze lieve wezentjes hebben wel erg scherpe klauwtjes! Gelukkig ging alles goed en hebben we wat mooie foto’s gescoord! :-D Nu zijn we aan het wachten op het voeren van de Lorikeets, die wild kwetterend boven ons vliegen. Morgen gaan we weer richting het vasteland, waarschijnlijk rijden we door naar Airlie Beach. Het begint al aardig op te schieten de tijd hier. Maarja, wat ze zeggen: time flies when you’re having fun! Ik wil nog even zeggen dat het dus heel moeilijk is hier met het internet en dat het voor mij dus erg lastig is om met jullie allemaal contact op te nemen. Maar zoals ik al zei in mijn vorige verslag: Ik ben jullie niet vergeten hoor!!
Ik zal proberen hierna wat vaker verslag te posten, maar ik kan niks beloven.
No worries, I’ll be fine!!

Love from Aussie xxxxxxx

• 29 Juni 2013 - 13:06