The world as I see it is a remarkable place! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu The world as I see it is a remarkable place! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu

The world as I see it is a remarkable place!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

G'day mates!
Ja , ik leef nog! De haaien te slim afgeweest zou je kunnen zeggen.

In Adelaide op zichzelf hebben we een beetje geshopt (we hebben immers nog zeeën van ruimte). De Kangeroo Island tour hebben we toch maar niet geboekt, aangezien dat toch wel een duur grapje zou worden voor een dagtrip. We hebben verschillende foodcourts uitgeprobeerd en goedgekeurd. Op 29-7 vlogen we naar Port Lincoln. Een vlucht van zo'n 40 minuten; opstijgen en dalen dus (maar; er was wel tijd voor een refreshment!) Hier aangekomen stond Paul, onze lift naar het hostel, al op ons te wachten. Het hostel was werkelijk fantastisch! Debby, een van de eigenaren, showde ons het hostel. Hadden we ook nog nooit eerdr gehad! De kamers waren groot, ondanks dat er 10 stapelbedden in stonden. We hadden zelfs 2 wc's en een douche! Na een nachtje heerlijk te hebben geslapen (liefde voor warmte) werden we om 6.30 opgehaald. Binnen een aantal minuten waren we bij de boot. Het was 2 uur varen om bij de haaien spot te komen. Met nog 10 andere haaienliefhebbers zaten we op de boot. Onderweg hebben we dolfijnen gespot die in de deining van onze boot aan het spelen waren! We hebben bij de Neptunes Islands, waar we de cage in zouden gaan, ook nog zeehonden gespot! Renée en ik waren in de 2e cage groep ingedeeld, we moesten dus nog wachten. De eerste groep kwam er echter nogal teleurgesteld uit; ze zagen alleen maar jellyfish! Wij zouden na de lunch het water in gaan. Tijdens de lunch hoorde we iemand ineens 'Shark!' roepen. De shark bleek een Mako van zo'n 2,5 à 3 meter te zijn. Het scheen vrij 'rare' te zijn dat die zich nu in deze wateren bevonden. Wij hebben dus als een gek de rest van onze lunch naar binnen gewerkt, wetsuits aangetrokken en de cage ingegaan. De Mako was op dat moment niet bij de cage in de buurt. Het was voor mij de eerste keer dat ik door zo'n duikregulator moest ademen (ja een halve meter onderwater mag ik wel! haha)en ik kon het echt niet. Veel tijd om te oefenen had ik echter niet: de Mako was back! Woehoeee een haai! Dan wel geen great white shark, maar hallo: een HAAI! En ik moet zeggen ;ik vond deze al groot en eng! De Mako heeft een tijdje rond de boot gezwommen en liet zich af en toe zien. Na 3 kwartier ben ik toch maar, volledig onderkoelt (7 mm was toch niet warm genoeg!), uit het water gegaan. Voor de rest van de dag heeft geen andere haai zich meer vertoond. Super jammer, maargoed we hebben in ieder geval een haai gezien en het kan altijd erger! Er was ook een gast uit Ierland die er al voor de 3e keer was (en dan heb je weer geen great white shark gezien). We hebben een half price return ticket gekregen (reden om binnen een jaar weer terug te komen?!). 's Avonds zijn we enigszins op tijd naar bed gegaan (na was Skype quality time met m'n zusje). De volgende dag hebben we semi sight seeing gedaan in het fantastische Port Lincoln (ahum). Debby was zo lief om ons naar een viewpoint te brengen en naar een soort boerderij. Die avond vlogen we om 18:45 terug. We werden herkend door een van de stewardessen, die ons wat extra refreshments toestopte. Thanks! De volgende dag zijn we begonnen met de terugreis naar Melbourne. Dit scheen in 8 uur te kunnen, maar ja; dan hadden we weer tijd over! We hebben dus nog maar een keer Great Forest Road gereden. Gisteren hebben we de campervan moeten inleveren. Het inpakken was een heel gedoe. Wat een spullen! We zijn uiteindelijk met 4 tassen (en een beetje) eerst naar het hostel gereden. Spullen hier gedumpt en vervolgens naar het inleverpunt gereden. Natuurlijk best een beetje spannend, vanwege de mooie deuk. Mannetje( ja het was een mannetje) kwam na controle terug 'There's a big damage on the side of the car'. Joh, really? Meevaller; omdat we goed verzekerd waren kostte het niks, anders hadden we 'easy over a thousand' moeten betalen. Guess what: we kregen zelfs de borg terug! Oké, misschien niet alles; we moesten $75 dollar aan papier werk betalen (wat we letterlijk zelf moesten doen). $25 terug! Beetje jammer alleen dat we die $25 winst met de hulp van een taxichauffeur zo weer kwijt waren (ze lichten niet alleen in Indo op).
De wekker ging vanmorgen vroeg; al die tassen uit de kamer verplaatsen naar een locker! Een hele verhuizing, als je nagaat dat we ook nog super stil moesten zijn voor onze kamergenootjes! We zijn hierna met de taxi naar Southern cross station gegaan, om vanaf daar naar de airport te gaan met de Skybus. We hebben onszelf net ingecheckt en gaan zo door de security check. We hebben een 5 daagde trip naar Alice Springs; Kings Canyon en Uluru! Heb er super veel zin in :)
Het einde van onze reis komt nu wel angstaanjagend dicht bij!

Xxxxx lots of love xxxxx