Taking it easy - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu Taking it easy - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu

Taking it easy

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Juli 2013 | Australië, Brisbane

Hi fellows! How ya guys goin?
De laatste keer dat ik een blog heb geüpload is alweer een aantal weken terug, dus ik wilde jullie weer eens op de hoogte brengen van alles wat ik hier doe!

Mijn laatste update was vanaf magnetic island. Inmiddels zijn we al een heel stuk gezakt naar het zuiden.

Op onze laatste dag op magnetic island hebben we nog een keer de Forts Walk gedaan, deze keer met de bedoeling de walk ook echt te gaan lopen, haha! Deze keer was de trip wat zwaarder, aangezien we nu allebei zo'n 10 kg bagage bij ons hadden, maar goed, het was mooi weer, dus we waren gelukkig! Helaas ook deze keer geen wildlife gespot (zoveel koala's zijn er dus niet haha). Na de walk zijn we naar Arcadia bay gegaan, aangezien we daar (volgens de receptie dame van ons hostel) de gehele dag rock wallibies konden voeren. Maar, met een beetje verstand hadden we natuurlijk wel kunnen bedenken dat die er alleen maar tegen zonsondergang zouden zijn. Dat bedachten we ons alleen te laat, wij waren er rond 1 uur haha. Toen hebben we maar besloten de ferry terug naar Townsville te nemen. Bij terugkomst stond onze mini van er gewoon nog en: hij was niet verder afgetakeld!
28-7 kwamen we aan in Airlie Beach, nadat we een nachtje hadden geslapen op een ruststop voor truckers (gratis<3). Hier hebben we een tour geboekt naar de Whitsundays voor de volgende dag en voor de rest van de dag een beetje gechillt en 's avondspits wezen stappen. We hebben een chaotische maar superleuke avond gehad!
Voor het weekend van 29 en 30 juni hadden we dus de tour naar de Whitsundays geboekt. We vertrokken rond 12 uur van de haven en na zo'n 2,5 uur varen kwamen we aan bij de eerste snorkelspot. de Whitsundays moet je je echt van die bounty-achtige eilandjes met wit zand en blauw water voorstellen. We hebben mooi gesnorkeld, ondanks dat het koraal hier wel meer beschadigd was dan bij onze Great Barier tour. We hebben een giant fish gespot die Priscilla wordt genoemd en een hele hoop andere mooie visjes. Op de 30e hebben we ook nog gesnorkeld, waarbij Renée en ik als een van de weinige een schildpad hebben gespot. Verder heb ik nog een poging gewaagd om te stand up paddle boarden, waar ik niet heel goed in bleek te zijn.
We hebben een bezoek gebracht aan White Haven Beach, waarvan het aanzicht zo uit de brochures leek te komen. Zo ongelofelijk mooi, dat ik gewoon bijna niet geloofde dat het echt was! Tot ik er zelf op stond. Bij dit strand hebben we nog een hele hoop sting rays gespot, helaas geen lemon sharks. De volgende dag (1 juli) werden we rond 12 uur weer aan land gezet. De dag hebben we voor de rest ontspannen doorgebracht en 's avonds heb ik weer een leuke avond gehad :)
Dinsdag zijn we verder naar het zuiden gereden. Bestemming: onbekend. Zoals we wel vaker hebben. We hebben die avond bij een of andere truckersstop geslapen. De volgende dag 3-7 belandde we, na wat detours van onze vriendelijke GPS, in Yeppoon. Dit fantastische en vooral culinaire (kuch kuch) dorpje had een leuke pier waar we even hebben gezeten en natuurlijk geen rekening hielden met het feit dat het ook een keer vloed wordt. Dat was dus een gevalletje goed geregeld; kan alleen onze overkomen. Na dit fantastische dorpje zijn we langs Rockhampton gereden ( want zeg nou zelf; wie wil er nou naar een stad die bekend staat om de koeien en de cowboys? ) en 's avonds weer gratis geslapen.4-7 Kwamen we aan in Agnes Waters. Voor 5-7 hebben we voor $17 een surfles van 3 uur geboekt: cheapa! Ondanks dat ik er niks van bakte was het superleuk! De dag daarna hadden we een sandboard tour geboekt. Dit was een onderdeel van een andere tour; een LARC-tour met als highlight van de tour het lighthouse. Het zal je dan ook niet verbazen als ik zeg dat de gemiddelde leeftijd van de tour 80 was. De LARC was het lelijkste amfibie-voertuig dat je ooit hebt gezien, die was geverfd in een nog lelijkere kleur roze. Het duurde zo'n 2 uur voor we bij de dunes aankwamen. Doordat onze guide een fetish had voor elk vogeltje en over ze vertelde alsof ie Steve Irwin was leek het nog langer te duren. Bij de dunes aangekomen bleken Renée en ik de enige 2 te zijn die de hele dag zouden gaan sandboarden. De vrijgezellen party (The Hens), die ook aan boord zat ( god wat een fantastisch feest moet dat zijn geweest), besloten dat ze toch liever de lighthouse tour wilden doen. Ok! Wij zijn dus samen met onze guide, Adam, gaan sandboarden. Nouja, guide, hij bleek zelf niet echt een prof te zijn in sandboarden en maakte nog een grote doodklapper. We hebben in ieder geval een super leuke middag gehad, ondanks dat ik niet geheel ongehavend uit de strijd kwam. Ik maakte nl ook nog een mooie klapper, waarbij ik m'n enkel kneusde en m'n been open sneed aan m'n board. Handig! Gelukkig werd ik goed verzorgd door Adam, haha! 's Avonds zijn we met Adam en Matt (onze skipper) naar de pub geweest. We waren ze beiden al gauw kwijt, terwijl zij ons nog wel een paar keer hebben gevonden en drankjes voor ons hadden. Nice! De 'hens' waren ook van de partij, die ons duidelijk steeds opzochten. Ik snap ook wel waarom; het zag er nou niet echt heel gezellig uit. Ze hadden een bucketlist met punten als 'dansen met een man met een baard' en 'een random man ervan overtuigen zijn shirt uit te laten trekken'. Ik heb ze geholpen om aan deze mannen te komen, waardoor ze zelf ook wat enthousiaster werden, haha! Gezellige avond gehad :)
Op 7-7 zijn we naar Hervey bay gereden, waar we voor 8-7 en 9-7 een tour hebben geboekt naar Fraser Island.
Op 8-7 werden we om 7:10 opgehaald door een tourbus. Was dus weer een keer vroeg opstaan! We waren de eersten die werden opgehaald en hebben daarna nog zo'n 15 anderen opgehaald en toch heeft de driver het gepresteerd er 2 uur over te doen om bij de haven te komen, die zo'n 5 km verderop was. Maargoed, om 9 uur zaten we op de ferry! 40 minuten later kwamen we aan op Fraser Island, waar we werden opgewacht door onze guide voor de aankomende 2 dagen, Kirsty. Met haar 4WD bus hebben we heel Fraser getrotseerd, aangezien dit het grootste zandeilabnd ter wereld is. Onze eerste stop van de dag was Lake McKenzie. Een groot meer, waarvan het water heilzaam schijnt te zijn voor de huid vanwege de mineralen uit de bodem (door eeuwenoud regenwater) en door de T-tree oil dat zich in het water bevind (door de T-tree bomen die zich in het water bevinden). Het was te koud om te zwemmen, maar we hebben onze benen er lekker mee gewassen! Door de grote hoeveelheid regen die er in de afgelopen tijd was gevallen, was het meer behoorlijk 'vol', waardoor er bijna niks meer over was van het mooie zandstrand. We hebben hierna genoten van een heerlijke lunch en hebben 's middags walking tracks gedaan door het National Park. 's Avonds hebben we net iets te erg genoten van het onbeperkte Italiaanse buffet met als resultaat dat de hele groep misselijk was van het eten, haha! Na het eten hebben we van Kirsty een dans geleerd, waarvan niemand de naam nog weet (ambush??), maar het scheen te vergelijken zijn met de macarena. De volgende dag zaten we om 7.45 alweer in onze 4WD bus, waarmee we naar een uitkijkpunt zijn gereden. Na een korte stop reden we naar de highway van Fraser: 75 mile beach! Een supermooi strand wat dus door alle 4WD's als highway word gebruikt. Onze eerste stop aan het strand waren 'The Pinnacles', massive colloured sanddunes die me -nu al- deden denken aan Ayers Rock. Hierna zijn we naar het Maheno shipwreck gegaan, een schipswrak dat gewoon op het strand ligt. Vanaf de Indian Heads, onze volgende stop konden humpback whales gespot worden. Heb ze helaas niet gespot :(
Na deze stop zijn we naar de Champagne Pools gegaan. Dit zijn grote natuurlijke baden, gevuld met zeewater en met oesterschelpen. Ik vond het blijkbaar nodig me hier weer aan open te halen, met als resultaat dat m'n rechterbeen er nu echt uitziet alsof ik door een haai ben aangevallen. De laatste stop van de dag was bij Eli Creek, een zoetwater Creek waarin je kon lopen of kon zwemmen. Hier vond ik het alleen een beetje te koud voor, dus ik heb gekeken hoe kleine kids dat wel konden, haha.
Op de terugweg op 75 mile beach hebben we ze dan toch gespot hoor: 2 dingo's! Super mooie dieren, heel gaaf om ze in het wild te zien! :)
Terug bij het resort (want ja: daar sliepen we praktisch in!) hebben we met de groep gerelaxt in de jacuzzi! Het avondeten was deze keer Mexicaans en wederom onbeperkt: ze willen ons dik maken! Om half 9 vertrok onze ferry weer naar het vasteland. Hier hebben we de nacht doorgebracht op de parkeerplaats van de camping, sinds we vonden dat we de nacht ervoor wel genoeg hadden betaald daar en dat we geen sleutel hadden om überhaupt binnen te komen. De volgende dag (10-7) zijn we naar Rainbow Beach gereden. En ja, het is waar : regenboogzand! Door een geniale ingeving van mij hebben we bij de pharmacy meeneem verpakkingen gekocht en die met laagjes gekleurde laagjes zand gevuld. Noem het bezigheidstherapie, blijkbaar hadden we het nodig, haha! Aangezien er verder weinig te doen was in Rainbow Beach zijn we de volgende dag verder gereden naar Noosa gereden. Normaal gesproken doe je hier ongeveer 2 uur over, maar wik vonden het natuurlijk weer tijd om te doen waar we goed in zijn: shoppen! Zodoende kwamen we 2 uur later dan gepland aan in Noosa. Aangezien de campings allemaal erg duur waren, hebben we bij een hostel geslapen, maar: wel in de campervan! Hoe nice! De volgende dag zijn we naar de Australian Zoo geweest, de zoo die is opgericht door Steve Irwin. De entreeprijs was vrij duur, maar de zoo was het waard. Mooie dierentuin, mooie en grote verblijven en leuke shows! Na afloop zijn we naar de nabij gelegen Animal Hospital geweest, waar gewonde dieren, waaronder veel koala's, worden verzorgd. Zaterdag zijn we naar de markt in Eumandi geweest, waar het natuurlijk niet bij alleen kijken bleef. Hoe ga ik ooit m'n koffer weer ingepakt krijgen?!
Na afloop wilden we nog naar Noosa National Park, maar na een mislukte poging om een parkeerplaats te vinden besloten we die middag gewoon in Noosa zelf door te brengen. Vanmorgen hebben we poging 2 gewaagd en het is ons zowaar gelukt om wat wandelingen te maken. Helaas ook hier weer geen koala's in het wild gespot.. We bedachten ons alleen het volgende: mannetjes koala's hebben een territorium van 2 km. Dat zou betekenen dat er 1, maximaal 2 koala 's in dat gebied van het National Park zouden zitten. Hierbij opgeteld dat koala's per dag zo'n 2 uur actief zijn en je kunt je voorstellen dat de kans om een koala in het wild te spotten nou niet echt groot te noemen is!
Vanmiddag zijn we doorgereden richting Brisbane. Het heeft ons zo'n 2 uur gekost om een camping te vinden, maar we hebben er nu een die 4 km van het centrum afligt. Morgen gaan we Brisbane onveilig maken!
We beginnen steeds meer te merken dat we naar de kou toetrekken. Overdag is het kouder, de zon schijnt minder en we hebben steeds meer regen.. Balen! Dat is ook zeker de reden dat we zo langzaam mogelijk naar het zuiden trekken! Maargoed, we genieten hier nog steeds elke dag :) !
Het blijf moeilijk wat internet betreft en ik ben niet zo goed in het direct bijhouden van m'n blog, maar ik ben weer bij!

Lots of love
Marieke