Living in the moment - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu Living in the moment - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu

Living in the moment

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Juli 2013 | Australië, Sydney

(15-7) Vertrokken we om 10 van de camping om vervolgens gratis te parkeren bij de Coles (de supermarkt). Met de bus zijn we vervolgens naar de stad gegaan, wat wonderbaarlijk goed verliep (we stapten zelfs bij de goede stop uit). Hier zijn we als eerst naar het tourist information centre op zoek gegaan, wat (natuurlijk) uitmondde in semi-shoppen. Maargoed, uiteindelijk hebben we het gevonden. Aangezien we in Noosa bij een hostel hadden geslapen voor niet zoveel geld in de campervan, wilden we dat nu natuurlijk ook! De mensen bij de tourist info wisten 1 hostel. We zijn dus maar meteen onze van op gaan halen en naar het hostel gereden. Hier aangekomen bleek de van te hoog te zijn, waardoor we niet onder het parkeer dek zouden passen. Balen! Wij dus alle andere hostels afgebeld, maar niemand had plek voor ons :( . Ik wilde het toch nog een keer navragen bij het eerste hostel en toen bleken ze toch plek voor ons te hebben! Ze hadden blijkbaar 2 onoverdekte plekken en 1 daarvan was vrij. 2 Uur later hadden we dus toch een nieuwe plek om te verblijven :) Met gratis shuttle service! We konden dus ook nog gratis naar de stad komen!
Eenmaal terug in de stad besloten we dat het te laat was om nog te gaan sightsee-en, dus we lasten maar weer een shop middagje in. Je kunt immers nooit teveel shoppen.
16-7 hebben we dan toch nog wat sightseeing gedaan! Aangezien er een gratis en een niet-gratis ferry service is in Brisbane, namen wij natuurlijk de gratis versie! We zijn naar Kangeroo Cliff point geweest, vanwaar je een geweldig uitzicht zou hebben over de skyline van de city. Zo fantastisch vonden wij het punt niet, maar ieder zo z'n smaak. Hierna besloten we naar het reuzenrad te gaan. Daar aangekomen besloten we lekker op de grond te blijven, aangezien de entree ervoor zo'n $15 was en laat het nou net zo zijn dat we toen nou net op de gratis tour waren. Toen hebben we maar even van het zonnetje genoten, sinds we echt bang zijn om weer wit in Nederland aan te komen. Na dit vreselijk culturele uitstapje zijn we weer beland in de stad, aangezien Brisbane dus niet echt het culturele middelpunt van Australië is.
Voor de volgende dag (wo 17-7) hadden we een whale watch tour geboekt vanuit Surfers Paradise. Deze tour begon pas om 14.30, dus we konden rustig aan doen, aangezien het vanaf Brisbane ongeveer een uurtje rijden was. Maar; wij vonden het natuurlijk nodig om een moeilijke tour te boeken. Na een hele hoop geregel, gezeur met creditcards en pinautomaten en een hoop heen en weer geloop hebben we het voor elkaar: 30 juli gaan we cagediven met great white sharks! We hebben nu dus wel een soort van semi vastgelegd schema, aangezien we nu ineens een stuk verder moeten rijden dan van te voren bedacht, maar goed, dat heb ik er wel voor over :) Ik heb er nu al zooooveel zin in!
Uiteindelijk zijn we alsnog op tijd vertrokken om onze tour te halen. Het fijne van een campervan is wel dat je overal zo makkelijk komt. Vooral in de stad. Vooral als er ongeveer overal wegwerkzaamheden zijn. Vooral omdat de van 1.65 hoog is en alles overdekt parkeren is en de maximale doorrij hoogte overal 1.50 is. Maar goed, na wat telefoontjes hebben we een parkeerplaats kunnen vinden waar we langer dan 2 uur mochten staan en maar $1 per uur kostte. Om 14.30 vertrok de tour. We zaten op een open boot met een boven en onderdek. Wij gingen boven zitten, aangezien de zon scheen en wij onze 'cairns-tan' hopeloos op peil proberen te houden. De skipper vond het helemaal fantastisch, 2 van die blonde dames, haha. Na een tijdje varen hebben we ze gespot: 3 humpback whales!! Echt zo leuk! Ze hebben zo'n 1,5 uur om de boot heen gezwommen. Weer een mythe minder; ze bestaan!
Bij terugkomst zijn we doorgereden naar Kirra, waar onze (voor het eerst gereserveerde) camping was.
Donderdag zijn we verder gereden naar Byron Bay. We zijn hier, geheel tegen m'n principe, naar een lighthouse geweest. Dit lighthouse schijnt in veel films gebruikt te worden. Nou heb ik nog nooit een film gezien met een lighthouse, maargoed. Het lighthouse staat boven aan een klif, waarvandaan we ook nog walvissen hebben gespot :) 's Middags hebben we wat door het dorpje van Byron bay gelopen. Iedereen die we tegenkwamen zeiden dat we Byron zo fantastisch zouden vinden, vanwege de 'laid back vibe'. Nou weet ik dat we inmiddels een soort van hippies zijn geworden, maar niet hippie genoeg voor Byron, haha! Besides regende het ook best veel (ohja, we zijn niet meer on Queensland, maar in New South Wales) waardoor we het stadje niet zo bijzonder vonden.
(19-7) hebben we een 'auto-dag' gehad; helemaal naar Sydney gereden! Nou gaat het ineens hard.. Uiteindelijk hebben we in het donker zelfs de camping nog kunnen vinden, die we wederom hadden geboekt, aangezien we bang waren dat we anders nergens meer in konden. DUUR!
De volgende dag(20-7) zijn we met de trein naar de stad gegaan. We zijn bij Milsons Point uitgestapt en vervolgens over de Harbour Bridge heen gelopen. Hele foto sessie natuurlijk, ook omdat we hiervandaan het Opera House al konden zien! We hadden super nice sightseeing weer! Het is dan wel niet zo warm meer; het zonnetje schijnt nog steeds! Na de oversteek van de Harbour bridge wilden we naar Paddington, want daar zou een fantastische 'don't miss it' +200 stands - markt zijn. Na 2 uur lopen hadden we het dan eindelijk gevonden en; it was so NOT worth it. Er waren zo'n 50 standjes en ik had het best wel kunnen missen, haha! Anyway, toen zijn we maar wat door de stad gaan lopen ( sushi gescoord! ) en zijn we, toen het donker werd nog naar het Opera House geweest voor wat foto's. We wilden die avond eigenlijk uit, maar aangezien de treindiensten het hier om 12 uur al voor gezien houden ( en we voor de rest ook niet echt iets leuks zagen ) zijn we rond 9.30 terug gegaan. Vanmorgen stond sightseeing op onze planning. Als eerst zijn we naar het Opera House gegaan voor een rondleiding. Beetje jammer was wel dat we een uur moesten wachten op de rondleiding en dat we in de tussentijd niet even ergens anders heen konden.. Maargoed, de tour begon mooi op tijd en we hadden een fantastische guide. Niet omdat ie nou zo knap was, maar omdat ie zo ongelofelijk musical achtig was: articulatie, handbewegingen; hij had zo in Shakespeare kunnen spelen, waarover hij vertelde! De tour was best leuk en interessant :)
Hierna zijn we naar de Sydney Eye Tower geweest. Hoge toren, jeej.. Het viel me allemaal mee gelukkig en er was een aardig uitzicht over de stad (ja er stonden wat gebouwen voor het uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge). Net hebben we genoten van een heerlijk yoghurtje van de Starbucks en sushi <3
Morgen gaan we naar Bondi Beach en daarna weer doorrijden naar Melbourne.. Let's pray for good weather! Vandaag scheen het zonnetje, maar het was wel een stuk frisser dan gisteren.. Ben blij dat ik een jas heb gekocht (het is vandaag 16 graden..)

Love my life!

Xx

• 21 Juli 2013 - 10:56

Merloeee:

Ookal heb je het zo leuk, kom maar snel terug!

• 21 Juli 2013 - 18:11

Gerrie Hopman:

Hallo Marieke (en vriendin)

Weer genoten van je reisverslag! Meid, wat doen jullie toch veel en wat zien jullie toch veel.
    Gelukkig last je ook af en toe een relaxet uurtje in anders moet je 'op vakanie' als je weer terug bent.
    Maar wat is het een genieten, en gelijk heb je (jullie). En dan die haaien !! Ik hoop maar op een
    solide kooi, maar dat zal wel loslopen. Enfin, ik hoop dat alles goed is te zien van die schitterende
    beesten en wens jullie veel plezier en avontuur !

Lieve groeten
    Gerrie Hopman