Let the good times role - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu Let the good times role - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu

Let the good times role

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Juli 2013 | Australië, Peterborough

Hi there mates!

Ik realiseerde me dat ik m'n laatste blog nogal raar was begonnen en nogal raar had beëindigd. Vandaag dat ik nu weer en leuk intro stukje schrijf! Jullie zullen wel denken: zo schrijft ze nooit een blog, zo hebben we er elke week 1. Dat zit dus zo; we worden steeds creatiever met het vinden van internet. Zelfs als de Mac Donalds ons boycot vinden we ergens anders wel weer ergens wifi. + ik heb nu een iPod touch, waarmee ik (zowaar) m'n blog een beetje beter op kan bijhouden!

In mijn laatste blog schreef ik dat we naar Bondi Beach zouden gaan. We hadden vlakbij onze camping parkeerplekken gezien waar we voor $6 de hele dag konden parkeren. Laat het nou net het geval zijn dat die plekken precies die dag allemaal bezet waren. We hadden de van dus maar op plekken gezet waarvan we niet zeker waren of we daar nou wel of niet mochten parkeren. Op hoop van zegen dus zeg maar.
Bij de treinkaartjes verkoop zaten nu beide mannetjes van de afgelopen 2 dagen. Na een gezellig praatje ('Amsterdam ligt in Zwitserland toch?') zijn we op pad gegaan naar Bondi. Bondi Beach is precies zoals we het van tv kennen; een groot, wit strand, surfers en knappe (en minder knappe) mannen inclusief Bay Watch loopje. Alleen wel minder zonnende mensen, aangezien het dus winter is en vrij fris was op het strand.
Na een lekkere pasta-salade lunch zijn we weer richting de stad vertrokken, waar we nog een loopje hebben gemaakt door The Rocks en langs de haven. Die avond zijn we nog doorgereden richting Ulladulla, waar we voor de nacht wilde verblijven op een gratis plek. Toen we nog ongeveer een uurtje moesten rijden, werd er naar ons geseind door een 4WD. Wij begrepen er niks van; was er iets mis met de van? Was dit politie en moesten we stoppen? Het 2e bleek niet het geval, aangezien we achter raakte op de 4WD. Hier vlak na was er nog een 4WD die ook al naar ons seinde. We besloten dus maar bij de eerste en beste petrolstation te stoppen om de van te controleren. De twee 4WD's waren hier blijkbaar ook gestopy om te tanken. Na een snelle controle bleek er niks mis te zijn met de van.. Net op het moment dat we weer verder wilde rijden, kwamen beide drivers van de 4WD's naar ons toe. 'Why ya girls leaving yet?' Was waar ze mee begonnen. Het duurde niet lang voordat we doorhadden dat we wederom met cowboys te maken hadden. Wat is dat toch steeds met ons? De eerste driver zei dat ie gewoon onze campervan in gekeken om te kijken of deze travellers 'maybe hot girls' waren en god wat had hij een geluk. Ja.. Cool story bro, kunnen we nu weer gaan? Wij onze weg dus weer vervolgd, maar we werden natuurlijk zo weer ingehaald door de cowboys. Toen wij stopten bij de rest area, stopten zij natuurlijk ook. Dat we wel een heel 'shitty place' hadden uitgezocht om te gaan slapen en dat zij wel iets beters wisten. Toen pas nam ik de cowboys iets beter op: mannen van in de 30, sloeberig en de eerste driver had een hoedje op en sprak het meest(wat best veel was). De andere driver had een lange baard en zei niet zoveel.
Nouja, als zij een betere plek wisten.. We werden dus geëscorteerd naar de betere plek. Één 4WD voor ons, eentje achter ons. Dat moet er grappig uit hebben gezien ;)
Terwijl wij nog steeds verwachtte dat we ergens bij hun huis uit zouden komen, werden we daadwerkelijk naar een plek gebracht en niet zomaar één; een plek aan de haven! Nice! Ondanks dat het al 22:00 was, bleven de cowboys nog lang hangen. In het begin dachten we dat ze op meer uit waren, maar dat bleek uiteindelijk niets meer te zijn dan een gezellig praatje :) We hebben die nacht heerlijk geslapen en we hebben het niet eens koud gehad! En het mooie was; we zijn niet weggesleept en we hebben geen bekeuring gekregen :) Thanks cowboys!
23-7 hebben we niet veel spannenders meegemaakt dan dat we 'pas op - overstekende wombats-' borden hebben gezien. We hebben weer een heel stuk gereden en weer geslapen bij een rest area.
24-7 zijn we verder gereden naar het begin van Great Ocean Road. Voor de oplettende lezer; we zijn inderdaad in Victoria beland! En ik kan zeggen; het is koud! Met korte broeken komen we nu écht niet meer weg :( We hebben 's avonds lasagne gegeten om onszelf te troosten (want ja, inmiddels zijn we een soort van emotie eters geworden).
Vandaag was het dan tijd voor Great Ocean Road! Wij dachten in het begin dat dit een enorm lange weg zou zijn, maar het is dus een weg van zo'n 170 (en een beetje) kilometer. Onderweg zijn we regelmatig gestopt om wat 'scenic lookouts' op de foto te zetten. We zijn bij Kenneth River gestopt waar we koala's in het wild hebben gespot! Weer een mythe minder! Toen we iets verder reden zag ik (gelukkig op tijd) dat er een koala op de weg liep. We zijn gestopt ( en met ons natuurlijk een hele lading andere mensen). Gelukkig was de koala slim genoeg om de vangrails op te klimmen. Vervolgens kwam ie er alleen niet meer vanaf! Gelukkig heeft een man uit Adelaide de koala geholpen en zo leefde de koala nog lang en gelukkig!
Hierna zijn we verder gereden over Great Ocean Road. Meerderheid van de tijd hadden ze het van mij ook Great Forest Road mogen noemen ; we reden nl vrij vaak door het bos (wat nog steeds rainforest wordt genoemd) en niet langs de kust.
Mag ik trouwens even Nederlands klagen? Het is hier KOUD! We hoorden net op de radio dat het hier maar 9 graden is.. Ik overdrijf dus niet!
Anyway, met warme truien, jas en sjaal kwamen we aan bij de 12 Apostels. Wauw! Ik blijf me verbazen over hoe mooi het hier is.. En het is allemaal natuurlijk.. Bizar, maar wel echt fantastisch! Natuurlijk was er ook weer een shitload aan Aziaten op plaats van bestemming, maar goed, we raken er steeds meer aan gewend zeg maar.
Na wat fantastische foto's zijn we verder gereden naar andere toeristische attracties (sinds we natuurlijk toeristen zijn..) gereden, waar we nog een hoop mooie foto's hebben gemaakt.
Morgen rijden we verder naar Adelaide. We hebben de 30e natuurlijk pas de cage dive, dus we zijn inderdaad wat te vroeg. Misschien boeken we nog een trip naar Kangeroo Island, maar dat moeten we nog maar zien..

Het moment dat we terug moeten naar Nederland komt steeds dichterbij. Dat begin ik steeds meer te beseffen.. Aan de ene kant heb ik heel veel zin om mijn lieve familie, vrienden en vriendinnen weer te gaan knuffelen, aan de andere kant wil ik nog echt niet weg! Maar no worries: ik heb toch geen geld om hier langer te blijven haha! Zoals ik net al schreef, is de cage dive dus de 30e. Als ik daarna nog leef (lees: ik niet wordt opgegeten, verdrink of een hartaanval krijg) zal ik zo snel mogelijk weer iets van me laten horen!

See ya soon lovies!

Xxxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 9696

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 04 Juli 2016

Curaçao!

23 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Indonesië en Australië!

Landen bezocht: