Time to say goodbye - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu Time to say goodbye - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

Time flies indeed when you're having fun..
Het laatste weekje is snel gegaan: we vertrekken al bijna naar Nederland..! Onze laatste 5 dagen hebben voornamelijk bestaan uit slapen (in een BED), eten en winkelen. Ja, wij hadden het idee dat we niet veel meer in Melbourne konden dan winkelen (oké, en botanische tuinen bekijken, maar laten we daar nou even net niet van houden). We hebben ook een tour gedaan naar Philip Island, wat helaas niet het geld waard was. We hebben wel pinguïns in het semi-wild gezien (want zeg nou zelf; hoe wild zijn pinguïns nou helemaal als ze in houten huisjes wonen?) :)
De tassen zijn zo'n 300 keer herpakt en we hebben een extra mega sporttas gekocht om onze overbagage als extra bagage in te kunnen checken. Tja, je moet wat niet waar? We hebben een hoop interessante en grappige mensen ontmoet (ons niet stoppen met pratende Koreaanse kamergenootje, de Afghaanse taxichauffeur, zenuw-trek niet stil kunnen zittende junkie, en de vegetarische tourist info centre medewerkster die we gingen vragen waar we Kangeroo konden eten) en ik heb geleerd dat ik wat vaker m'n 'common sense' moet gebruiken.
Wel relaxt zo'n hostel trouwens; het is er warm, je hoeft je geen zorgen te maken over stroom en je hoeft je niet elke dag te haasten om op tijd uit te checken. Een paar rustige laatste daagjes mogen we het wel noemen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het hier fantastisch heb gehad.

Conclusies gemaakt na mijn tijd hier
- life is what you make of it
- live in the moment
- Renee kan een auto 10 x per dag laten afslaan (meer kan ze ook hoor haha)
- Ik kan iedere dag een bende maken van m'n eigen slaapplek
- Australië is fantastisch
- Koala's zijn geweldig, maar niet te vinden (net als wilde cassowaries)
- dat je zoveel nieuwe kleding en souvenirs koopt dat je er gewoon een hele koffer mee kan vullen (lekker bezig :p)
- Als eten onbeperkt kan, dan eten we ook onbeperkt (en vaak nog meer)
- je kunt maar op 2 plekken ter wereld honger hebben: in Afrika en op PRY
- als we chips hebben, gaan ze nog dezelfde dag op
- Karen en Claire zullen nooit onze friends worden.
- Als iets fout kan gaan, gaat dat het vaak ook
- In Queensland is het warm, in New South Wales en Victoria is het koud. In South Australia is het ineens weer wat warmer. In the Northern Territory is het overdag warm 's nachts koud.
- Degene die het vorige punt heeft gelezen snapt dat we inderdaad binnen 2,5 maand door 4 staten zijn gereden. En naar 1 zijn gevlogen
- Als het schuimt is het schoon
- Als het niet schuimt wordt het niet schoon

We hebben hier ook een hoop dieren gespot. Over anderen werd wel verteld, maar die hebben we dus niet gespot. Die bestaan dus ook niet in het wild, I recon.
Australian native animals die in het wild bestaan:
- Kangoeroes
- Wallibies
- Possums
- Humpback wales
- Dingo's
- Koala's
- Emu's

Blijvende mythes in het wild
- Wombats
- cassowaries

O my god. I had such an amazing time.I love Australia. Het is zo ongelooflijk mooi hier. No worries Aussie; I'll come back!

Ik heb hier een hoop over het leven geleerd, een hoop over anderen, maar met name over mezelf.
All this time I was finding myself and I didn't know I was lost.

See you guys when I get back!
Xxx

Ps: ik ben op Schiphol te herkennen aan 4 tassen en een beetje!